lördag 16 april 2011

SOOKI Baby by Dijana Dotur






Härom dan var jag på ett slags mingel med en massa
duktiga tjejer med egna företag som sålde allt från
oljemålningar till kakel. Hittade ett för mig helt nytt
klädmärke för barn som jag blev förälskad i.
Designern bakom heter Dijana Dotur och är från
Australien.
Just nu finns SOOKI Baby från nyfödd upp till två år
men redan till sommaren 2011 kommer en ny kollektion
från fyra upp till åtta år. Det jag gillar mest med
märket är de fina illustrationerna och att kläderna är både
söta men tuffa och både för killar och tjejer.
Jag träffade trevliga Ylva Roslund som arbetar som agent
för SOOKI Baby och många andra fina märken i
Australien. Via hennes hemsida yr.nu med webbshop
kan man köpa de superfina plaggen. /M











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar