torsdag 19 januari 2012

På mattjakt









































Foto: Johanna Eklöf/Formelle Design

Först och främst vill jag börja med att välkomna alla nya läsare, så roligt
att ni tittar in och vi hoppas ni fortsätter följa oss på vår kreativa resa.
Är på jakt efter en matta att lägga framför vårt vitrinskåp som vi har i
köket. Det är en ganska stor golvyta som gapar tomt men jag vet
inte vad jag ska ha för matta. Den ska vara grå och inte för mörk,
det är det jag vet. Kanske rund, fyrkantig eller rektanuglär. Har ni sett
någon snygg ni kan tipsa om?

First of all, let me begin by welcoming all the new readers, so nice that
you are visiting us and we hope you continue to follow us on our 
creative jouney. 
Is looking for a rug to put in front of our cabinet that we have in
the kitchen. It is quite a large floor area gape empty and I dont know 
what to have there. It will be grey and not too dark, thats what I know.
Maybe round, square or rectangular. Have you seen some nice that
you can recommend?

//Johanna

14 kommentarer:

  1. Fint hörn av ditt matrum/vardagsrum (?)
    Hoppas du hittar en fin matta, har tyvärr inget tips.

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  2. jakten på mattan fortsätter, hoppas ni finner den, haha :D

    puss

    SvaraRadera
  3. Hej Johanna!

    Ja visst är det säkert nyttigt att träna på att göra en sak i taget ;)
    Tack så mycket, jag fullkomligt älskar Granit och IKEA och dom har ju alltid en massa snyggt :)

    Ha de så bra!

    / Sophie

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg bild! Det där med mattor tycker jag är svårt att hitta rätt, en gång hade jag för bråttom med att köpa en matta att jag inte hann hitta "rätt" matta. Så det innebar att jag kände mig halvnöjd och var tvungen att köpa en ny igen. Inget bra :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag gillar ljusstakarna på bordet! Tror jag har sett samma hos Annalenas hem .. vart är dom ifrån?

    Fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljusstakarna är från Village, köpte dom på en outlet dom har i Gällstad. Var ett tag sen men sist jag var där har jag för mig jag såg dom. Gillar dom skarpt :) Ha en skön kväll!

      Radera
  6. Många utav deras kläder har "lyxkänsla". Riktigt snygga!

    Anita

    SvaraRadera
  7. Det är inte lätt med mattor. Själv har jag inga. Jag tycker att golven blir finare utan. Eftersom jag har hundar så blir det dessutom bara hårsamlare.
    Ha en skön helg.
    AC

    SvaraRadera
  8. Vad fint ni har det! Känner du inte för någon matta av typ persisk eller liknande? Skulle vara fint till ert svart/vita. Jag letar efter ett ställe här hemma att kunna lägga en äkta matta i mörk mörk rött, utan medaljonger, bara småmönster. Drömmer lite :)

    SvaraRadera
  9. Jättesnygg matplats- mattor är svårt...kanske en jute matta ifrån Tine K? Lycka till i jakten;) Kram

    SvaraRadera
  10. Har tyvärr inget matt-tips, jag befinner mig fortfarande i bebisbubblan. :) Stort TACK för blogawarden (såhär lite i efterhand), jätte-kul att ni gillar oss. Kram /Nellie

    SvaraRadera
  11. Det är alltid roligt att hitta till nya fina bloggar! Hit kommer jag komma igen.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Varför inte ett grått får- eller koskinn som matta kanske. Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  13. Du hittade mig först,och det var kul för då hittade jag hit.Så snygg matplats och snyggt vitrinskåp.Mattor är svårt tycker jag.Man får verkligen leta länge så det känns rätt när man väl hittar en.Lycka till!

    SvaraRadera