måndag 25 juni 2012

Byta silver mot keramik











































Foto: Milli Lembke/Formelle Design

Ni som följt bloggen ett tag kanske har koll på att jag håller på en del med
silversmide. Idag fick jag det tråkiga beskedet att guldsmeden som stått för
kurserna och lokalen ska jobba som lärare i höst och inte kommer att ha
tid med några silverkurser. Jaha, vad sak man nu hitta på hela långa hösten?
Kanske gå en spanskakurs eller en gitarrkurs? Eller återuppta en hobby som
jag ägnade mig åt för sisådär 20 år sen - keramik? Min kära syster som verkligen
är urduktig på keramik har nyligen kommit igång igen med sitt skapande och jag
måste säga att jag blir sugen när jag ser hennes alster. Sjöborren på bilden ovan
är en av hennes senaste skapelser. Ja, kanske byter jag silver mot keramik i höst.
Vi får se vad jag hittar i höstens kurskataloger.


Those of you who followed the blog maybe have notised me being a part of
silversmithing. Today I received the sad news that the jeweler who had the courses
is going to  to work as a teacher this fall and will not have
time for silver courses. Well, what to do during the fall?
Maybe take a Spanish course or a guitar course? Or resume a hobby that
I devoted myself to for so-so 20 years ago - Ceramics? My dear sister who really
is fab on ceramics has recently started doing ceramics again and I
must say that I feel like doing the same when I see her work. The sea urchin on 
the image above is one of her latest creations. Well, maybe I change silver to 
ceramics in the fall. We'll see what I find in this autumn's course catalogs.


//Milli

1 kommentar:

  1. Men det låter väl helt underbart, att kunna göra sin egen keramik, Det önskar jag att jag hade kunnat göra!!!

    Hoppas ni får en bra dag!!

    Kraam Emma

    SvaraRadera