måndag 11 februari 2013

Batik-freak


















































Foto: Milli Lembke/Formelle Design

Det är ingen nyhet direkt, men nu känns det verkligen som att batikvågen har slagit in över oss på allvar. Överallt jag går ser jag inredningsprylar i batik, och ja, visst är det snyggt, och ja jag har fallit till föga och köpt mig ett par batikjeans, men jag känner att steget inte är så långt till att ta fram den stora saftgrytan och göra ett riktigt batikkok. Dags för batikfrossa!

It is not really news , but now it really feels like the batik wave has taken over us seriously. Everywhere I go I see the furnishing of batik, and yes, it sure looks good, and yes, I have succumbed to and bought me a pair of tie-dye jeans, but I feel that I am not so far away from taking out the large pot and make my own batik. Time for batik fever!

//Milli

2 kommentarer:

  1. URsnyggt är det iallafall...det är kanske dags igen.minns hur vi gjorde batikmönstrade oranga och gröna gardiner på lågstadiet där ngn gång i slutet av 70-talet ..:)

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ja, jag känner ju det, Panuro nästa! :-)

    SvaraRadera