torsdag 30 maj 2013

Min inspiration denna månad










































Foto: Johanna Eklöf/Formelle Design

Min majmånad har varit en lite brokig sådan. Den började härligt med ett 
pastelligt 4-års kalas för min lilla ögonsten, blev sedan en aningen märklig 
för att sen bli mycket bra! Skönt när allt blir till det bättre!

Något som alltid inspirerat mig är svartvita fotografier. Kan sakna att stå i 
mörkrummet, känna den fräna framkallningsvätskan sticka i näsan och se 
bilderna träda fram sakta, sakta. Det är något speciellt med det som den 
moderna tekniken aldrig kan ge. Det som inspirerat mig mest denna 
månaden är fotografier i just svartvitt. Att kombinera ett gäng sådana känns 
helt rätt och just nu känner jag att det måste bli en vägg med ett gäng, eller 
varför inte låta dem stå lutade mot väggen lite huller om buller. Vad man än 
gör med de så blir det snyggt, så är det bara!

Veckans bidrag till Fabriken på torsdagstemat ”Maj moodboard”.

My month of May has been a somewhat checkered one. It began wonderfully 
with 4-year birthday party in pastel colors for my little girl, then became a 
little strange to then become very good! Nice when everything is for the better!
Something that always inspired me is black and white photographs. Can lack 
standing in the dark room, feeling the harsh developing liquid sting your nose 
and see pictures emerge slowly, slowly. There is something special about it 
that modern technology never can provide. The thing that inspired me the most 
in this month is photographs in black and white. To combine a bunch of these 
just feels right, and right now I feel that there must be a wall with a gang, or why 
not let them stand leaning against the wall a little helter-skelter. Whatever you 
do with them then it will be nice!

This week’s contribution to the Fabriken on Thursday’s theme ”May moodboard”

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar